Funkcje reklamy

Reklamy otaczają nas na co dzień. Często nawet nie zdajemy sobie sprawy z tego, jak wiele funkcji może pełnić taka reklama. Jedną z takich funkcji, która jest jak najbardziej pozytywna, jest funkcja edukacyjna. Czasem reklamy nawiązują do jakichś faktów z dziedziny nauki, na przykład z historii. Oczywiście jest to bardzo dobre, ponieważ dzięki temu możemy się czegoś nauczyć, a również czegoś nauczyć może się nasze dziecko.

Mogą one mieć różne formy, na przykład użycie języka angielskiego z tłumaczeniem u dołu ekranu, może to być nawiązanie do jakiegoś faktu historycznego. Możliwości jest naprawdę wiele. Niemniej jednak, nie jest to jedyna funkcja, jaką pełnią reklamy. Inną funkcją może być najczęściej stosowana, a więc informacyjna. Po prostu - reklama informuje nas o tym, że na przykład w danym sklepie przez dwa dni będzie wyprzedać sprzętu agd i rtv po zaniżonej cenie.

Inną funkcją może być na przykład funkcja wspierania sprzedaży, a więc po prostu nakłanianie do kupna jakiegoś towaru. Inna może być funkcją konkurencyjną, a więc na przykład: u nas raty są niższe niż w banku obok. Można również wyróżnić funkcję komplementarności, zachęcającą oraz na przykład manipulacyjną, która zasługuje na osobny temat.